20
ABR
2016

/ CATEGORIA

Els alumnes de 4rt d'ESO de l'Institut del Morell es preparen per a la presentació pública dels projectes guanyadors del concurs de secundària sobre el llegat Tarragona 2017

L'institut del Morell va ser centre finalista en el concurs de secundària del Projecte Educatiu de Tarragona 2017 sobre el llegat dels Jocs Mediterranis. L'Institut quedà finalista presentant dues propostes en matèria de medi ambient i pràctica esportiva.

D'acord amb les bases del concurs, l'ajuntament de Tarragona, a través de Tarragona Impulsa,  i en col·laboració amb la Fundació Tarragona 2017, oferiria suport i assessorament tècnic als projectes guanyadors. Aquest compromís s'ha concretat en la realització d'un taller d'assessorament en eines 2.0 i tècniques i habilitats de comunicació verbal i no verbal per a la presentació pública de projectes; ja que, properament, els alumnes responsables hauran de realitzar una presentació pública d'aquests projectes guanyadors en el seu propi municipi, el Morell, i posteriorment al municipi de Tarragona, adreçada als membres de la Taula Estratègica per la dinamització econòmica i la reactivació de l’ocupació mitjançant les oportunitats generades pel llegat dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017.

El taller ha tingut lloc aquest matí a les instal·lacions de l'institut i ha anat a càrrec de la dinamitzadora Laia Benaiges Monné, tècnica de l'Espai la Magrana de Valls. El taller anava dirigit de manera prioritària als alumes que van presentar els projectes guanyadors; no obstant, s'ha fet extensiu a la resta de companys de les classes A, B i C de 4rt d'ESO.

Aquest mateix taller es va repetir els passats dies 5 i 6 d'abril als alumnes del mateix curs del col·legi Cor de Maria de Valls, centre de secundària que també  va estar guanyador de l'esmentat concurs, amb la presentació de tres projectes en matèria de medi ambient: “Arbres i medi ambient”; pràctica esportiva: “Monitorització de dades dels esportistes i visualització en temps real”, i tecnologia: “Serveis sanitaris al nostre abast”.

 

Els projectes i alumnes guanyadors de l'institut del Morell són:

- Medi ambient: "Construcció d'un carril‐bici (El Morell‐La Pobla‐Polígon Químic)"; a càrrec de Gerard Burjales, Marc Manye, Joan Valldosera, Yousra Bensabeh i Andreu March.

- Pràctica esportiva: "Creació d’un grup d’aprofundiment en valors i activitat física i esportiva"; a càrrec dels alumnes de la classe A del curs de 4rt d'ESO.

 

Les propostes de cada categoria (medi ambient, pràctica esportiva i tecnologia) han estat seleccionades tenint en compte l’adequació als valors i trets d’identitat del Projecte Educatiu dels Jocs: participatiu, tecnològic, eficient, integrador, interactiu i visió ecològica.

 

Concurs vinculat a la Taula Estratègica del llegat dels Jocs

Aquesta nova activitat del Projecte Educatiu neix de la Taula Estratègica per la dinamització econòmica i la reactivació de l’ocupació mitjançant les oportunitats generades pel llegat dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017, una iniciativa promoguda des de l’Ajuntament de Tarragona a través de Tarragona Impulsa i amb la col·laboració de la Fundació Tarragona 2017. El projecte està subvencionat pel Servei d’Ocupació de Catalunya en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local i cofinançat en un 50% pel Fons Social Europeu en el marc d’un Programa Operatiu de l’objectiu d’Inversió en Creixement i Ocupació dels FSE, per al període 2014-2020.